Entries Profile Affies Adore Follow
Twinkle Twinkle
CERITA LAGI!
ASSALAMUALAIKUM...

finally,,,dah sampai home sweet home... cuti kan.. haha! dalam masa sebulan dekat maktab, macam-macam jadi.. sedangkan dalam masa 5 saat pun semua boleh berubah, sebulan lagilah. benda yang paling aku tak boleh lupe is, BOHAM JATUH DARI TINGKAT 3 ASRAMA. sumpaa time tu terkejut sangat! benda jadi depan mata kan, malas na explai panjang2, tapi sekarang dia dah pindah sekolah biasa sebab dia kena bergantung dengan antibiotik sampai umur dia 21 tahun.

lepas tuh, kes gaduh kat batch kitorang, ta menyirap dengan budak yang memukul, tapi menyirap dengan budak yang kene pukul, entah apa2 nak buat statement palsu sampai ada yang kena masuk lokap free, kena gantung, weyh TAK BERNAMA, ada yang pernah kena pukul lagi teruk daripada kau kod! tak payah mengada sangat lah kan....  memang satu batch pon harapkan kau pindah, aku cuma mampu cakap GOODBYE je lah.

yang ni, aku nak cerita pasal benda yang jadi kat diri aku sendiri. ada sekali tu aku tukar jam dengan amin, means, amin pakai jam aku n aku pakai jam amin. almost a week kodd, sampai lah satu hari tu, aku tengah lepak dengan ema, miza n atul kat ds, all of a sudden, gurl dia dtg kat aku, biar aku flashback sikit dialog dia.

dia: assalamualaikum fifi, tumapng tanya boleh tak?
       ni jam siapa ek? (sambil tunjuk jam yang aku tengah pakai)
       jam baru ea?

aku: (pandang diorang n diam je)

dia: bukak jap. nak pinjam. boleh tak?

aku: (ikutkan hati memang tak nak bagi, tapi sebab dia senior kan.
        aku bukak jam tu, then terus bagi kat dia.)

dia: terima kasih ea. (then terus blah)

weyh, aku tak tipu lha, tangan n kaki aku memang sejuk la time tu. ema, miza n atul pn terkejut gak. aku rasa time tu separap dilanda musim sejuk. haha! aku tak tipu la weyh! malam tu, aku terus jumpa amin n cerita apa yang jadi. dia pon terkejut gak. yang tak menahan tu boleh dia tanya aku, 'abes bila dia mintak, terus bagi?' beb! dia senior kod, cari nahas lah kalau betah balik, malam tu gak dia jumpa gurl dia jumpa gurl dia. tak tau la dia cakap apa. after balik prep, amin call, dia kata dah settle, jangan risau. lega sikit lah. tapi kan, after benda tu jadi, aku tak tau lah perasaan aku or memang betol2 kan, geng kakak tu asyik pandang badi je kat aku. then kawan2 aku kata, 'buat bodoh je. bukan kau ada apa2 pon dengan amin.' aku pon buat tak tau je. nasib baik lah tak kena tarik kan. :)

hmm, tuh je lah apa yang aku nak cerita kan. malas nak taip panjang2, bukan ada orang baca pon.. hmm,, k lah, enjoy your holiday k!

p/s: masa birthday hari tuh, farhuzam n atik bagi kek, the sweetest thing i ever had lha kan. thanks beribu kalian. tak lupe juga buat farisha n lutfi yang kongsi duit gak beli kek tuh as sambut birthday aku n azren sekali. thanks ye! sayang korang plusplus lha!

◄ Older Posts Newer Posts ►